regions

66 posts / 0 new
Last post
Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 29 2007 11:16

so should we def be adding location information to everything? and going through old stuff and adding?

or might we have to reset everything? if so this is something other people could help with... it's quite fun too!

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 29 2007 13:45

I'm not sure about everything - as yet I have no idea how good the performance is if it's got hundreds or thousands of nodes - although by the time we get there that might be sorted out and there's ways of dealing with it in gmaps if not drupal yet.

At the moment I reckon we should go for this:

All history articles (except most of the biographies since they aren't really about events).

All good news articles (but not ones we've got loads of similar ones about in similar locations).

All tag intros - since we can't easily add tags themselves yet. It's not set up on intros yet though.

All library articles about specific events, unless there's a very similar articles in history.

Also, it's a little bit extra work, but I've been trying to add the actual location where possible - like Wapping, and the Airbus wildcat, and as best I could with a couple of Glasgow ones.. This'll only really make sense when we've got a few nodes close to each other - so people can zoom right down to the London or street level and it'll still makes sense. Generally you have to have google maps open in another tab for searching and stuff, then use that to get the right location in the /node/add page.

And yeah it'd be a not boring and really useful thing if anyone fancies helping out.

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 29 2007 13:51

yeah i've been doing some exact locations too

ok though cool.

one question tho - does it put the newest ones on top where there are loads in one place? cos this will happen all over the map... if it puts newest ones on top it's not much of a problem...

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 29 2007 13:54

not sure how that works tbh, I think it might though.

There's a clusterer thing which is supposed to help with navigating lots of nodes close to each other (I think it might autozoom to the area or something) - going to leave that until a stable version of the module is released though.

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 29 2007 16:23

er it looks like maybe we can set multiple locations in content types? might be useful for some stuff... this be ok?

biographies i've been putting in their place of birth. think this is def worth doing.

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 29 2007 16:31

yeah we can, guess it'd be fine as long as not overused.

Place of birth makes sense!

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 30 2007 11:29
Mike Harman wrote:
not sure how that works tbh, I think it might though.

actually i think it just puts the one furthest south on top. which is logical i guess. i think we're going to just end up with a map totally covered. but still will be fine once you zoom in. but then up close many locations will be wrong, cos they'll just be in the right country... hmmm. oh well.

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 30 2007 11:30

would be great to have some mini-close up map, maybe zoomed to country level on every article with map info somewhere...

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 30 2007 12:24

ok I see what you mean, yeah that'd be cool but probably not for a long time.

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 30 2007 12:29

yeah a lot of countries don't have map data - esp. China and most of South America. Also Japan is in Japanese on maps.google.com which is a bit tricy especially with place names.

I don't think that's such a big deal though. It's still the best thing ever in the whole world.

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 30 2007 12:29

stupid map.

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 30 2007 14:25

damn that's fast work John.

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 30 2007 14:28

yeah this is well fun. i'm learning where all these tiny countries are too. just trying to do one per country mainly...

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 30 2007 14:32

i wanna enable them for book pages but can't see how...

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 30 2007 14:41

damn check that shit out
http://libcom.org/regions/map

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 30 2007 14:43

I want to move most library stuff that's in book pages out of books into library node types to clean it up a bit unless it's using the multi-page stuff.

Will enable for book and intros though - setting are in about four places and I can't remember where - probably content type admin, locative information.

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 30 2007 14:45

doing now. made a menu item in explore menu as well.

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 30 2007 14:46

nice one dude.

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 30 2007 14:46

doing now. made a menu item in explore menu as well. - also we should try to make custom markers soonish, not sure if there's a clean way to add them in, but it'd be cool to have libcomified ones.

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Mar 30 2007 14:47

oh, we should try to do a bit list of new features in libcom v4.1 as well and put it in the blog. then link to from About block perhaps when more complete? we could compile the list in new features thread in this forum perhaps?

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 30 2007 14:54

Yeah it'd be good to do that - overall we really need to update the search and site-guide pages when things are a little bit more stable - overviews of the sections and navigation options.

I also want to type up a big "how we did it" post for libcom blog and drupal.org - what modules, theme, how we migrated forums etc. etc. as well - could use some of that.

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Mar 30 2007 16:38

OK I've added links to the region maps from the main one.

Also - some articles are tagged with major regions when the events didn't happen there - if we keep using gmap views to filter by region we shouldn't do this since it messes up the maps - so removing from odd ones where I spot them.

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Apr 1 2007 10:41

ok hold up - page was using up our php memory limit loading all those nodes - need to avoid adding any more until we sort out some performance stuff.

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Apr 2 2007 08:45

doh sad

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Apr 2 2007 13:57

hmm, we could maybe do region intros like sectors, put tags to the different countries in. also put in their locations as far south as they'll go so they show up on map.

but looking at paris looks like their little tag things are tiny! just the little red one.

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Apr 2 2007 14:27

we can make the intros markers huge if we want, that's no problem. It's in gmap location settings I think.

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Apr 2 2007 14:34

ooh. should be big enough to cover the whole region i think, oh yeah.

can admins make our user tags bigger than everyone else's then? groucho

Mike Harman
Offline
Joined: 7-02-06
Apr 2 2007 14:39

yes we can.

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Apr 2 2007 14:48

could we make the map image on front page a google map image? it'd be ace if it was an interactive one you could drag about... but i guess that's not possible. and it'd probably be slow...

Steven.'s picture
Steven.
Offline
Joined: 27-06-06
Apr 4 2007 09:44

i was thinking regions we should tag like sectors. so we tag the region with all the countries in it, so the region intro is sticky at the top of country indexes, like transport with buses, etc. in it. yeah?